Subject: Ed: Delfi Faktikontrolli päring: vaktsiinivastane pöördumine ministritele ja riigikogu liikmetele levib kulutulena
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 29 Nov 2024 15:34:48 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: reede, 29. november 2024 15:34
Adressaat: 'Marta Vunš' <[email-masked]>
Teema: Vs: Delfi Faktikontrolli päring: vaktsiinivastane pöördumine 
ministritele ja riigikogu liikmetele levib kulutulena

Tere, Marta!

Suur aitäh, et andsite meile võimaluse teemat kommenteerida.

Edastan meie spetsialistide vastused (valmisid mitme osakonna koostöös). 
Eeldan, et loos oleks parem kasutada ainult ühe kõneisiku nime, seega võite 
tsiteerida ja refereerida meie vastuseid ühe spetsialisti nimel: Pille 
Säälik, Ravimiameti bioloogiliste preparaatide osakonna spetsialist.

Teksti ja selgitusi on palju ning kui tekib täpsustavaid küsimusi, siis 
vastame hea meelega.

Parimat

Katariina

Saatja: Marta Vunš <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 28. november 2024 19:08
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Ravimiamet 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Delfi Faktikontrolli päring: vaktsiinivastane pöördumine ministritele 
ja riigikogu liikmetele levib kulutulena

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan Delfi Faktikontrollimise ja uurivast toimetusest. Täna hakkas 
sotsiaalmeedias kulutulena levima taas üks avalik pöördumine, milles 
kutsutakse üles koheselt lõpetama koroonavaktsiinide manustamise. Kirja 
levitavad pea kõik meie alterntiivmeedia portaalid eesotsas riigikogu liikme 
Varro Vooglaiuga. Lisan manusesse nii avaliku pöördumise kui ka 
"teadusandmete kokkuvõtte" dokumendid. Kiri on suunatud peaministrile, 
terviseministrile ja riigikogu liikmetele. Pöördumise on allkirjastanud 
teiste seas mitmed lugupeetud Eesti arstid ja teadlased.

Kuna kirja sisu puudutab muuhulgas konkreetsete Eestis kasutatavate 
vaktsiinide ohutust, siis soovin Ravimiameti kommentaare pöördumise kohta.

Kas kirjas esitatud väidetel vaktsiinide ohtlikkuse kohta on alust?

Kas kirjas kasutatud allikad ja tõendid on usaldusväärsed?

Kas Ravimiamet on Eestis manustatavaid koroonavaktsiinide partiisid/doose 
tagasi kutsunud või keelanud kasutamise, sest need on tervisele ohtlikud?

Mida on Ravimiamet ette võtnud, et veenduda Eestis kasutatavate 
koroonavaktsiinide ohutuses?

Lisan põhilised pöördumises välja toodud väited:

1.	COVID-19 modifitseeritud mRNA vaktsiinid kujutavad endast terviseriske, 
mida ei uuritud piisavalt enne nende tingimuslikku heakskiitmist ja 
hilisemat kasutuselevõttu, kuid mis on pärast nende tarvitamist täiesti 
ilmsed.

2.	COVID-19 modifitseeritud mRNA vaktsiinid on saastunud sünteetilise 
bakteriaalse DNA-ga suurtes ja varieeruvates kogustes.

3.	COVID-19 vaktsiinid tõid kaasa enneolematu hulga registreeritud 
kõrvaltoimeid, sealhulgas surmajuhtumeid. Avalike andmete korduvanalüüsid 
näitavad, et kõrvaltoimete esinemine ja nende tõsidus sõltusid saadud 
vaktsiini partiist.

4.	Ohutute ja tõhusate meditsiinitoodete väljatöötamine sõltub läbipaistvast 
ja usaldusväärsest regulatiivsest kontrollist toomisprotsessi üle. COVID-19 
pandeemia ajal on seda ignoreeritud.

Kuna see pöördumine levib sotsiaalmeedias metsiku kiirusega ning sellele on 
hoogu andnud poliitikute kõrval ka lugupeetud arstid ja teadlased, siis 
proovime omalt poolt kiiresti sellele reageerida ja artikli valmis saada. 
Palun andke teada, kui olete kirja kätte saanud. Soovime teie kommentaare 
esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Marta Vunš

Faktikontrollimise ja valeinfo reporter

Delfi Meedia AS | Narva mnt 13, Tallinn
GSM +372 53483775 | E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>